sobota 16. ledna 2016

Velká Británie

Zdravíčko vážení
V poslední době často vzpomínám na návštěvu Anglie. Bylo to minulý rok v květnu. Osmá třída. Jeli jsme na týden do Anglie. Přiznám, že když si vzpomenu, chovala jsem se jak idiot, což mě často děsí. Přesto jsem šťastná, za to, co jsem viděla.
                 První den jsme byli dost unaven...nojo, kdo by dokázal v autobusu usnout. Po vystoupení nás čekal ranní mrazivý šok. Upřímně, i když nebyla tak velká zima, byli jsme rozespalí a celkově to bylo jiné. Ruch v hlavních ulicích, to bylo super. Prostředí jak z Harryho Pottera. Jestli bude pršet jsme poznávali podle mužů v obleku s deštníky.
                 O památkách se vám nebudu zmiňovat nebudu. Určitě si je můžete vygooglit. Večer po náročném dni jsme jeli do rodin. Hned v autě nás čekali trapasy. Například si má kamarádka chtěla sednout na místo řidiče.(komu by to nedošlo, tak v Anglii se jezdí vlevo :D :D) Samozřejmě naše jazyková bariéra si také našla své. Když se nás naše paní domácí ptala na věk a jedna z nás odpověděla, že se má fajn.
                  Její dům se zvenku docela podobal Zobí ulici. Britové mají většinou dost malé místnosti všude. Na prahu vchodových dveří na nás koukalo úzké schodiště pokryté kobercem.Horní patro bylo naše.(dohromady nás tam bylo 6) Patro obsahovalo dvě malé ložnice s třemi postelemi a malou koupelnou.
                Koupelna, oh my got!!! Nevím jak pro koho, ale pro mě to byl děs. Funkce dva kohoutky je pro mě záhada. Ve sprše trval, než jsem vůbec něco pochopila. Jednou jsem začala napouštět vanu a po druhé začala téct děsně studená sprcha. Naladit si přijatelnou teplotu se mi nikdy nepovedlo, takže jsem volila studenější variantu. Hádanka byla i šňůrka na splachování. Bylo tipování jestli zapnu větrák, spláchnu nebo rozsvítím.
                Následovala večeře. Kombinace jídel jsou pro nás dost neobvyklé. První večer to byla pizza, hranolky a dva kousky česnekové bagety. Další den špagety, pak něco ve stylu fish and chips a to bylo totálně dokonalý. I kamarádka, co obvykle ryby nejí se rozplývala. Jeden večer jsme také dostali cheesecake. To bylo také dokonalý. Mohla bych to jíst pořád.
                 Nemohla bych se také nezmínit o anglických snídaních, které jsou skvělé. Jen pár dní po sobě vám už začínají lézt krkem. Klasicky jsme dostávali toustíky a měli jsme na výběr mezi pomerančovou marmeládou (na můj vkus trochu moc hořká), ovocným džemem (klasika jak u nás) nebo nuttelou (to byl moment, kdy jsem si oblíbila). Nakonec mi chutnali všechny kombinace. Samozřejmě jako pití jsme měli džus. O čaj jsme se tak trochu báli říct, že po přidání mléka nám bude špatně.

Anglii miluji, ale jazyk jsem si zamilovala až teď.Začala jsem uvažovat, jak se naučit dobře anglicky? Hledala jsem na internetu, ale nakonec jsem na to přišla sama. Když už máte nějakou slovní zásobu a umíte (alespoň trochu) gramatiku a chcete si vylepšit jazyk, je úplně to nejlepší začít číst anglickou knížku. Upřímně teprve začínám a jde to strašně pomalu a každé druhé slovo si musím vyhledávat, ale je to fajn. Nejlepší je si zvolit knížku, kterou už znáte. Já si například zvolila Harryho Pottera, kterého jsem už četla dvakrát. Jsou tam pro mně slova známá (no, alespoň se tam občas objeví nějaká známá fráze)Dokonce jsem zkusila se dívat na film bez titulků, ale to je ještě těžší. Jen občas jsem něčemu rozumně.(trochu :D)

Tak to je asi všechno, co bych vám řekla o Anglii. Doufám, že vás článek zaujal a inspiroval.

Hannah

           

Žádné komentáře:

Okomentovat